Det råder oreda i vem som hyr vad!

Vid kontroll i kansliets dokumentation visar det sig att flera skåp som normalt hyrs ut till medlemmar för förvaring av golfvagnar och bagar är låsta, men saknas som hyrestagare i listan. Det innebär att det finns människor som tar skåp utan att betala för sig. Vi behöver också laga innertaket samt städa utrymmet.

Töm ditt skåp senast 31 mars!

För att kunna bringa ordning i oredan behöver du tömma ditt skåp senast 31 mars. De skåp som inte är tömda den sista mars kommer klippas och utrustningen förvaras inlåst i ett annat utrymme under en begränsad period.

Så här kommer det att fungera under 2019

Receptionen kommer att ha ny hyreslista, där de som haft skåp sedan tidigare har förtur om man bokar via telefon eller mail senast 1 april. Man kommer inte längre kunna ha ett eget lås, utan det är klubbens nya lås som kommer att användas. Detta hämtar man ut i receptionen mot en depositionsavgift på 200 kr. Tidigare har vi hyrt ut 2 skåp för 350 kr, ett uppe och ett nere. Vi kommer nu att hyra ut dem styckvis för 300 kr/underskåp och 200 kr/överskåp. Det är alltså valfritt att ha bara ett skåp om man önskar.

Vill du ha skåp även under 2019?

Skicka ett mail till kanslichef@storalundbygk.se med ditt namn, golfid samt hur många skåp du vill ha och om det ska vara över- eller underskåp. Mer information om hur man får tillgång till de ”nya” bagskåpen kommer under april så fort vi är klara med rensningen. Till dess får man förvara utrustningen hemma. Ju fler som hämtar sin utrustning, desto snabbare går det.

Tack för hjälpen!

Glöm inte att följa oss på sociala medier, facebook och instagram, där det händer mer än på hemsidan:

www.facebook.com/storalundbygk och www.instagram.com/storalundbygk