Röjar-Ralf! Känner du honom? Synd… Lördag 21 oktober är det nämligen dags för höstens röjardag!

”Åh nej! Det är dags för höstens röjardag!” tänker du nu. Nej! Tänk om! Tänk rätt!
Just den här röjardagen kan du nämligen vinna en 50 minuters golflektion med Peter Wendel, som kan nyttjas när du helst behagar. Vill du slå längre drives? Få bättre bollträff? Boosta självförtroendet en stund? Eller bara babbla lite skit? Du bestämmer själv! Lägg upp lektionen som du själv behagar!

Ja! Jag vill vinna en golflektion!

Men för att kunna vinna så förutsätter det att du dyker upp på årets röjardag. Innan du suckar lätt över arbetsbördan, betänk då att din medverkan några timmar på förmiddagen – tillsammans med många andra medlemmar – snabbt räknas ihop till många mantimmar. Tillsammans åstadkommer vi arbete som skulle ta vår banpersonal flera veckor att utföra, tid som de dessutom inte har.

Lördag 21 oktober träffas vi alltså kl 9 och dricker en kopp kaffe och äter en fralla innan vi tillsammans hjälps åt att göra våra övningsområden, klubbhuset och banorna redo för vintern genom att städa, röja och plocka undan. Dagen avslutas med sopplunch i restaurangen när allt är klart!

Välkommen!