Förra året kom dem trea, året innan dess lyfte dem bucklan högst, precis som 2013! Track record:et är minst sagt bra. Idag startade årets upplaga av just Göteborg Golf Cup.

Ett koncept som togs fram av mina goda väns pappa har nu vuxit sig större och större. Matcher om 9 hål, först gruppspel och sedan A eller B slutspel. Grillkväll och nöje på Liseberg är bara några saker som också är en del av cup-arrangemanget. I år ser formatet det lite annorlunda ut men golfen, den består och för er som spelat matchspel vet ju vad som sker med en…en gnista väcks och allt är möjligt!

Dag 1 – första gruppspelsdagen

Inleddes med två snabba matchavslut och en sista rafflande med avgörande på sista hålet där Joel sänkte putten för vinst! En bra start helt enkelt! Laget Fick dock se sig besegrat på eftermiddagen men inför morgondagens sista gruppspelsdag ligger laget på en 2:a plats och har goda chanser!

Lycka till imorgon, vi håller våra tummar för Er!
💛🖤🤍